Tof dat je vandaag aan de slag gaat met de 2e module van de WooCommerce Academy. Het onderwerp van deze module is Online Vindbaarheid. Dit onderwerp vormt een rode draad door deze hele Academy en heel regelmatig zul je nieuws hierover te lezen krijgen. Online vindbaarheid is dan ook van zo groot belang dat je hier zeker wekelijks tijd voor vrij moet maken.

Kijk gewoon even mijn presentatie over het onderwerp en de overige informatie.

De perfecte landingspagina
Ik heb in deze module gesproken over de perfecte landingspagina. Een landingspagina is compleet gefocust rondom 1 zoekterm en dient naar mijn mening op z’n minst de volgende elementen te bevatten:

  • Titel (h1)
  • h2 tags (h3 of h4 kan ook)
  • Meta Description
  • Afbeelding met goede naam en alt tags
  • Interne links, bijv. naar producten (in- en uitgaand)
  • 1 externe link
  • Minimaal 300 woorden
  • Call-to-Action
  • Social Sharing links

Optioneel

  • Video
  • Lokale informatie

To Do:

Met de zoektermen uit Module 1 ga je nu aan de slag met je Online Vindbaarheid. Kies 1 zoekterm uit en schrijf hiervoor een landingspagina.

Vragen?

Natuurlijk kun je in het forum terecht met al je vragen. Ik heb ook voor deze module een apart forum gemaakt waar je vragen in kunt stellen.
[/av_textblock]

Handige link:

  • URL toevoegen aan Google: via deze link kun je de url van jouw nieuwe landingspagina sneller laten opnemen in Google.
  • Google+: Nieuwe landingspagina’s op je Google+ profiel plaatsen is ook zeker slim.