Je bekijkt nu Van kennis naar persoonlijkheid

Van kennis naar persoonlijkheid

Hoe een podcast je kijk op je werk zomaar kan veranderen. Nou ja, geen gigantische verschuiving, maar tijdens mijn dagelijkse ommetje vandaag had ik toch wel een echt Aha-momentje. En dat is precies de reden dat jij nu dit blog leest. Ik vertel je er meer over…

De podcast die me dat aha-momentje gaf, is van Inbound4Cast tussen Jerrel Arkes en Edwin Vlems. AI en Chat GPT zijn een belangrijk onderwerp in de podcast en op op een gegeven moment zegt Edwin dat door de opkomst van Chat GPT de kenniseconomie verdwijnt en plaats maakt voor een persoonlijkheidseconomie, oftewel personality economy. Hier heb ik al zo vaak over nagedacht en ik vond het dan ook heel gaaf dit in de podcast terug te horen.

Op alle fronten ben ik het eens met deze uitspraak. Ik denk al langer na over hoe ik mijzelf als merk kan versterken. Dat klinkt misschien zwaar, maar zo bedoel ik het niet. Personal branding is toch prachtig; als mensen voor jou kiezen om wie je bent en om je aanpak. En zeker nu allerlei AI tools heel veel kennis kunnen verspreiden wordt kennis steeds meer een algemeen goed dat je niet onderscheidt. Het is dus belangrijk na te denken wat jou uniek maakt, waarom kiezen mensen voor jou?

En dus kwam dit domein naar boven. Want hoe kan ik mijn eigen merk beter bekend maken dan via mijn eigen site? Een nieuw experiment en ik ga ervoor. Ik heb mezelf wel een doel gesteld, want ik ga wekelijks een blog schrijven. Jij, als lezer van dit blog kunt me zo beter leren kennen. Ik ga m’n best doen er iets van te maken.

Zoals Socrates ooit al zei: “The secret of change is to focus all of your energy, not on fighting the old, but on building the new.

Met de opkomst van AI verschijnen er wekelijks nieuwe tools die voor online marketeers superhandig zijn. Ik vind het geweldig. De verandering die hiermee samenkomt, omarm ik volledig. Hoe dit mijn werk als online marketeer gaat beïnvloeden? Ik kan niet wachten om dat te ontdekken.

Dus wat deed ik de afgelopen week zoal?

Op mijn werk als online marketeer werk ik veel voor campings en vakantieparken. En daar begint deze week het hoogseizoen en dus is er veel te doen. Acties op social media, e-mailnieuwsbrieven en meer. Zelf ben ik uitvoerend minder actief, maar niet minder betrokken bij de projecten. Bij dit werk vind ik het heel belangrijk om kritisch en nieuwsgierig te zijn. Kritisch omdat dingen altijd beter kunnen en nieuwsgierig omdat ik graag nieuwe dingen leer.

Ik probeer elke dag een Ommetje te lopen en ik ben hier op 1 januari 2023 mee gestart. Maar o nee… afgelopen woensdag vergat ik mijn Ommetje compleet en dus haalde ik ‘slechts’ een streak van 87 dagen. Natuurlijk ga ik wel door met wandelen, want dat zijn de perfecte momenten om podcasts te luisteren.

In mijn vrije tijd ben ik bezig een faceless YouTube kanaal op te zetten. Op 1 kanaal gebruik ik lange video’s en plaats ik wekelijks 2 nieuwe video’s. Op mijn 2e kanaal plaats ik alleen maar Shorts en plaats ik er 3 per dag. De lange video’s maak ik niet zelf, maar besteed ik uit. De Shorts maak ik wel zelf. Ik vind het heel interessant om het algoritme van YouTube te leren kennen en me te verdiepen in YouTube SEO. Ik ga hier vast nog wel meer over delen op dit blog, want YouTube houdt me ontzettend bezig, omdat ik er nog niet goed genoeg in ben, maar ik maak stappen.

SEO vind ik één van de leukste onderdelen van Online Marketing en ik houd me hier dan ook het liefst mee bezig. Afgelopen week verdiepte ik me vooral in Topical Maps voor SEO en keek ik een aantal video’s op YouTube over dat onderwerp. Alleen lukte het bijna niet om de video’s af te kijken, omdat ik tussendoor telkens inspiratie kreeg en daarmee aan de slag ging.

Eén van mijn favoriete uitspraken is: Alles wat je aandacht geeft, groeit. Dat is natuurlijk van toepassing op Online Marketing resultaten, maar ook op mijn moestuintje waar ik deze week weer mee aan de slag ging. Ik ben fan van de Makkelijke Moestuin en hun app is echt de beste. Ik heb dan ook zeker geen echte moestuin, maar 3 bakken waar ik de zaadjes in stop.

Nog een paar woorden die deze week karakteriseerden op zakelijk gebied: SEM Rush vs SE Ranking (met beide een call gehad ivm mogelijke nieuwe tool), GA4 overstap en natuurlijk lekker veel Chat GPT.

Geef een reactie